There was an error in this gadget

KAKI BLOG TERHEBAT




Jaminan 200% Blog Yang Boleh Dilayari Semua Lapisan..Amaran!!!Setiap Yang Terkandung Disini Tiada Niat Untuk Menyinggung Sesiapa.... Kalo Suka Mari La Kita Berfolow-Molow..ekekekke


Friday, April 8, 2011

MEE SANGGUL CINTAN ALA CIK AYU

ASSALAMUALAIKUM....

Hari ini chef ayu(naik pangkat menjadi cheff dah la ni) nak bgtau cara-cara mengoreng mee sanggul cintan(khas untuk orang2 bujang saja) kalo yang dah kawen pon boleh..

sebab apa khas untuk orang bujang...teng3...
murah rm2.90 ja..

sebab pertama murah..pastu tahan lama..sebab aku tau..budak2 bujang ni malas masak..kalo beli mee kuning silap-silap berkulat...mee sanggul cintan ni ampa leh simpan pas ambik sekeping..seriusly(betoi dak ejaan ni) aku goreng pon x ambik sekeping..sebab banyak sangat..ambik separuh dari sekeping tu pon dah cukup sebab aku sorang ja makan..apa yang perlu ampa buat...rendamkan mee tadi dengan air panas (macam wat megi gak) pastu bila dah kembang..toskan

kemudian, panaskan minyak..tumis bawang..masukkan sos tiram+kicap+dan sos..pastu campakkan mee kita tadi (ala macam ampa masak mee goreng+koteow goreng serta bihun goreng gak la). kalau ampa nak buh ayam ka uadang ka..buh la dulu sebelum mee tadi..aku sebab umah bujang benda-benda tu x dak la..

seterusnya masukkan sayur dan jugak taugeh..kacau sesuka hati kemudian pecahkan telur...ratakan hingga sebati...kemudian tutup api..maka...

sekali dalam belanga lagi la
aku  tak tau la ampa pecaya ka tak..tapi aku rasa macam mee goreng mamak ja rasanya..hahaha.SILA PENGSAN..hehehhe

motif utama yang aku nak sarankan adalah setiap umah mesti ada MEE SANGGUL CINTAN spare agar tidak kalut kalau orang mai tengah-tengah malam x dak benda nak jamu..kedua mee ni murah...jimat duet untuk warga bujang..ketiga..hahahah aku nak tawen so kena rajin2 la..malu3

k bye ^_______^

p/s:CINTAN X MAU AMBIK AKU JADI DUTA KA


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...