KAKI BLOG TERHEBAT




Jaminan 200% Blog Yang Boleh Dilayari Semua Lapisan..Amaran!!!Setiap Yang Terkandung Disini Tiada Niat Untuk Menyinggung Sesiapa.... Kalo Suka Mari La Kita Berfolow-Molow..ekekekke


Tuesday, December 14, 2010

Berjalan-Jalan Menghilangkan Boring Ditemani Seorang Diri Sambil Mengedikkan Diri Tanpa Haluan Sebenar

Asalamualaikum semua....

Giler tol tajuk entry aku..panjang sangt..tp dah lama tau aku x update blogni..cian dia..di anak tirikan oleh aku...
sungguh..aku btoi2 bz..caya lah  =_=" (ceh padahal fb ari2 ang update..lg mau tipu ka??tarak baek itu mcm)
okies..sowie

back to my tittle(nak cover rasa salah la tu) disebabkan awal muharam jatuh pada ari selasa dan kedah cuti..aku mengambil keputusan untuk berjalan-jalan di sg petani disebabkan terlampau rajin dan tak tahu nak buat apa..hehehehehe....

maka setelah bersiap ala kadar aku mencapai kunci si hitam..erkkkkkkk..abaikan apa yg anda lihat dikunci tersebut...adeh  -_-"

kunci si hitam
Tiba-tiba perut ku terasa lapar..adakah aku perlu berhenti makan dahulu sebelum meneruskan perjalanan ke Sp..tiba-tiba aku bermonolog sendiri..hahahahahahah..
lalu ku pujuk pewot ku yang buncit ini supaya tahan..nanti kita p makan kat sp..wah...hebatnya aku..boleh bercakap dengan perut tau..ekekekeke...

masa aku ngah membawa si hitam berjalan2..meter menunjukkan E..ceh duet lg sume tu..okies salah aku nak berjalan tp kedekut...-__-' (tp x leh ka sapa2 sponser minyak) so aku menuju ke bandar puteri jaya(isteri putrajaya) time aku nak g kaunter..ada sowg adik ni tya..
"kak..dah lama ka pakai viva ni"
aku yg terkejut menjawab dengan penuh sopan santun..kan aku ni lemah lembut(ok..tipu ja)
"dak..kak baru jer pakai dik..awat?"di hati ni sumpah cuak..awat yg tanya adakah disebabkan si hitam dah menjadi si coklat sedangkan plat masih baru..(ayu..cover ayu...malu ni)
"dak..saya nak tya..mahal dak kalo nak cat lain"  T_T..dengan hampir nak nanges..aku mnjawab..awat adik x p tanya kat kedai..kak x tau dik..huhuhuhu....

pastu aku terus memecut ke sp..(jangan salah sangka..aku x tinggalkan budak tu terpingga-pingga..tp aku skip cita sbb ada lg cita hat lain)
sampai ja pekan sp..jalan punya la sibuk..dan aku sebagai pemandu yg cun BERHEMAH membawa dengan berhati-hati menuju ke Centre Square..perghhhhhhh....parking x dak..sesak gila...dan bawu aku sedari yg aku berada di oversea (bangla..nepal dan indon sahaja yg kelihatan lg ramai dari rakyat tempatan)..
setelah pusing 2 kali aku mengambil keputusan untuk park bawah tanah..(tp x bwh sgt la..ada lg 1 tingkat yg lg bwh)..mula2 aku takot gak..tp pas tgk kiri kanan..rupa2nya byk yg senasib so aku x la takot..selepas memastikan si hitam sudah dikunci maka..terpaksa plak aku menapak naik ke tingkat atas(lece tol la)

tempat yg ditujui...ATM...hahahahahah..nak shoping apa x dak ongkos..tol x??so pas aku round2 di tingkat bawah aku mengambil keputusan untuk naik ke tingkat 4....nak cari makan..dan tiba2 aku terpandang....pesta siam(sebenarnya aku x tau nama apa..aku yg pandai2 declare peniaga siam yang berniaga di kaki lima adalah pesta siam..aku x tau nak buh nama apa...maafkan aku yer)

kasot kat situ nak habaq mai..punya la banyak dan murah2..aku sangat la teruja melihat wedges2nya(bkn potato yer)..dok pikiaq nak ambik ka x..nak beli ka x...tp aku dah byk...kat opis saja x terpakai..x termasuk di dalam si hitam yang saja2 wat spare 4 pasang..so aku menasihati diri aku yang baik ini supaya jangan(padahal hantu kasot..x caya mai aku nak tunjuk koleksi aku time belajar dulu..

koleksi yang dikumpul sem 4

koleksi kasot tu aku kumpul masa sem last.dan disedekahkan kepada jiran aku dah...so aku rasa ampa leh caya kot yang aku ni kaki beli kasot...tp aku suka pakai selipar..lg selesa..

so bl aku berjaya aku pujuk hati jangan beli aku terpandang sehelai t-shirt di badan patung..puas aku telek2 baju di tempat gantung tp x dak yg serupa dengan patung tu...maka dengan selambanya..aku bgtau siam tu...
"i nak baju kat patung tu"
maka....

aku balas dari patung...cian patung tu sejok

plz bgtau aku...yg perkara yg aku wat ni x salah...huhuhuhu...
baju ni harganya adalah RM20..dan sebelum nak bayar sempat lagi aku tnya ms siam tu..x leh kurang ka..n dia cakap RM18..wah...suka2..pas membayar aku pon pergi mencarik sesuap nasi.. dan aku memasuki De sabai Cafe (restoran makanan siam jugak..apa daaaaaaaaaaaaaa....mood siam ka arini)

selepas melihat menu sedas dua..maka sampailah hidangan yang ditunggu2

jus epal
nasi set c
 (nasi puteh,ayam nenas,kuah tomyam(dekotkan..kuah ja bg kat aku) spring roll dan yam bilis)

sedapkan..hahahahah..apa lagi..lincin aku tibai..erkkkkkkkkkkkk..sgt2 kenyang..alhamdulillah... dan aku dihadiahi dengan

tunai

hahhahah..okies pewit sudah kenyang..time berjalan-jalan...aku msuk 1 kedai n ternampak 1 riben yg comey so aku beli la...


rm2.90..murahkan
so dah beli tunggu apa lg aku kepit terus atas selendang...hahahah..konon2 cun dah la tu..huahuahuahu...
masa aku ngah jalan2 masuk kedai kuar kedai tiba2 aku terpandang 1 baju..alamak..baju cam aku beli tadi la..try tanya harga tgk...
"miss...how much this"
tau apa jawapannya?? "sekarang kita tengah buat offer..tinggal RM 29.90 sahaja..aiyaaaa...mau ja aku ckp td aku beli RM18.00 sahaja..tp apa guna kan aku bagitau..kalo dia bagi harga serupa pon aku takkan nak beli sampai 2 helai..dengan senyuman yang menawan..aku kata..x pa..i tanya ja..(adeh x sia2 aku nak yg patung tu pakai)

aku ni suka karaoke.. g tgk kat tmapt karaoke..alamak sangat ramai la orang..dan aku sowg2..sangatlah segan...cancel saja la..=_='

waktu pon ketika itu cam dah lewat aku berkeputusan untuk masuk ke Watson nyambek nak cari solution untuk lence aku yg hampir abis..time nak bayar..promoter tu plak tanya..
"akak, kami ngah wat promotion..shower mandian ni 1 RM9.90 tp kalo kak ambik 2 tambah RM1 ja..so 2 botol RM10.90.."
aku yang malas nak cakap banyak..."ok..kak ambik 2.."

strawberi tu wangi tau..cam sweet jer baunya

time kuar dari watson tu aku "terlalu" depan secret resepi plak dah...apa lg..my pebret indulgence

sowie dah makan separuh

ingatkan dah abis..bawu aku teringat motif sebenar aku p sp..nak beli mcd (baling tiada mcd..harap maklum)
dan tiba2 aku terpandang paparoti kalo kat tesco ipoh roti boy nafsu makan datang.terimbau kenangan lalu..aku beli lla 2 biji..kemudian aku menuju semula ke mcd dan memesan..tp tiba2 aku blur..(mybe kenyang)

"eh kak nak makan apa x tau"kata aku kat adik mcd tu
"apa kata kak pesan posperiti..arini bwu kuar"
bagai disorongkan bantal aku ikot ja...sempat lagi adik tu kata..
"eh kak...banyaknya kak beli"sambil dia tgk tanganku sarat ngan muatan
time tu sumpah aku malu sangat...."erkkkkk...kwn2 kak yg kirim ni"
sowie myhouse mate..aku terpaksa bohong sunat...

selepas dapat order aku terus blah menuju ke sihitam aku takot andai kata aku lambat ada lagi yang aku borong


sesak sihitam


setelah sampai ke Baling sempat lagi aku membeli selendang sehelai(dijadikan model plak oleh makcik tu..suwuh aku ajaq customer dia cara nak pkai selendang..janji dapat diskaun) dan sehelai t-shirt sempat ku sambar di sebelah kdai mak cik selendang..

dah2...aku nak balik umah...x sukanya aku membazirkan duet...

bye..salam

nota kaki:
             1. aku heran napa aku jumpa orang2 yang ramah tamah aritu
              2. majoriti aku beli adalah makanan..(aku sempat transfer rm90.00 untuk kak rose..pesan tart      
                  blueberry dan marble cheese brownies)
              3. lama sangat aku x update..hari ni panjang berjela2..


nmpk reben comey tu x??? ^_^
muka x yah tgk la..muka yg sangat tidak jinak




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...